Leveringsbetingelser
Levering
Ved køb på bedrenaetter.dk betaler du ikke noget fragtgebyr, når du vælger vores standardlevering. Vi leverer gratis til hele Danmark.
Levering sker via forskellige fragtfirmaer. Leveringstiden varierer og er angivet på hvert enkelt produkt. Når du bestiller vælger du selv den ønskede leveringsdato i checkout - vores date-picker har som standard valgt den først-mulige leveringsdag for dig, men hvis du gerne vil have leveringen til at passe med en ugentlig hjemmearbejdsdag, overtagelse af hus/lejlighed eller lignende så er det selvfølgelig intet problem. Ved den gratis leveringsform bliver dine varer leveret til kantsten. Du står altså selv for at få varerne ind og opsat i det ønskede rum i din bolig.
Du modtager en mail den dag, vi afsender din vare fra vores lager.
Varer købt på bedrenaetter.dk leveres på forskellige måder afhængigt af varetypen:
Mindre varer (eksempelvis sengetøj og dyner) afsendes med GLS. Hvis du ikke er hjemme, når varen forsøges leveret, bliver den placeret i nærmeste pakkeshop, hvor du kan afhente den inden for 10 hverdage. Vi sender trackingnummer osv over mail, når varen er pakket og sendt afsted.
Mellemstore varer (eksempelvis topmadrasser) sendes med DSV (I Norge er det TNT). Fragtfirmaet tager kontakt til dig umiddelbart før levering. Kan varen ikke leveres, kontakter DSV dig igen og aftaler nyt leveringstidspunkt.
I forbindelse med større varer (senge, sovesofaer o. lign.), vil DSV kontakte dig indenfor 48 timer (2 hverdage), efter du har modtaget en e-mail fra os om, at din vare er afsendt fra vores lager. Den SMS du modtager vil indeholde en leveringsdato og et tidsinterval på dagen - såfremt dagen eller intervallet ikke passer dig, bedes du besvare mailen med en anden leveringsdag. Herefter vil du modtage en ny dag og et nyt tidsinterval fra DSV. Bemærk venligst at estimatet er vejledende, da der kan være udefrakommende faktorer som eksempelvis trafik, vejr eller uheld, der kan skubbe leveringstidspunktet i den ene eller anden retning.
Levering til øer
Bor du på en ø, skal du være opmærksom på, at der kan være andre leveringsbetingelser. Levering til kantsten gælder kun for større øer. Ved levering til mindre øer er proceduren således: Varerne indleveres til færgens vareindlevering efter aftale med kunden. Herefter vil varerne stilles til afhentning i udleveringen på selve øen. Fragtmanden tager som altid kontakt inden for at få detaljerne på plads.
Følgende leveres til slutmodtager:
3700-3799 Bornholm
5960 Marstal
5970 Ærøskøbing
5982 Ærø
5985 Søby Ærø
6720 Fanø
7884 Fur
8305 Samsø
9940 Læsø
Følgende leveres der til havnekaj:
4244 Agersø
4245 Omø
4305 Orø
4592 Sejerø
4942 Askø-Lilleø
4944 Fejø
4945 Femø
5601 Lyø
5602 Avernakø
5603 Bjørnø
5943 Strynø
5965 Birkholm
6210 Barsø
8592 Anholt
8789 Endelave
8799 Tunø
Leveringsbetingelser
Fragtmanden leverer varerne på leveringsadressen. Det er dit ansvar at oplyse den korrekte leveringsadresse.
Hvis der er valgt opbæring eller opbæring og montering, så leverer fragtmanden dine varer det sted på leveringsadressen, som du har bestemt, såfremt der er fri passage.
Bemærk, at vi ikke tilbyder opbæring, montering og bortskaffelse, hvis du bor på en ikke-brofast-ø.
Foruden den gratis levering til kantsten tilbyder vi:
Levering med indbæring: DKK 499,-
Levering med indbæring og montering: DKK 899,-
Levering med indbæring, montering og bortskaffelse: DKK 1.499,-
Ønske leveringsdato
Via vores date-picker i checkout kan du vælge din ønskede leveringsdato, når du bestiller. Leveringen kan som udgangspunkt finde sted hele dagen (fra klokken 8 til klokken 21). Dog vil du dagen forinden, mellem klokken 16-19, modtage en SMS fra fragtfirmaet med et 2 timers tidsinterval. Hvis du ønsker levering indenfor et specifikt tidsinterval, så kan du tilkøbe dette imod et mindre gebyr i forbindelse med at du foretager din bestilling.
Chaufføren vil ringe dig op ca. 30 minutter før ankomst på adressen, så du har mulighed for at være klar til at tage imod.
Ændring af leveringstidspunkt/forgæves levering
Ændring eller annullering af leveringstidspunkt eller adresse skal ske senest 2 dage inden aftalte leveringsdato. Ved senere ændring/annullering tilbageholdes et fragtgebyr på 500 kroner. Hvis du ikke er hjemme, når fragtmanden kommer, tilbageholder vi fragtgebyret, ligesom der opkræves fragtgebyr for en evt. ny levering. Annulleres købet efter leveringsdato er fastlagt, vil fragtgebyret på 500 kroner blive tilbageholdt i det indbetalte beløb. Ved forgæves levering påregnes minimum 3 dages ekstra leveringstid af hensyn til ny ruteplanlægning. Hvis du ønsker at ændre leveringstidspunktet, så skal du sende os en mail på kontakt@bedrenaetter.dk. Samme fremgangsmåde gør sig gældende, hvis du vil tilkøbe services som opbæring, montering og/eller bortskaffelse.
Opbæring af varer
Du bedes inden levering sikre dig, at der er fri og uhindret adgang til den endelige placering af produktet i din bolig. Du skal altså sikre dig, at varen frit kan passere trappeopgange, døråbninger, entre og lignende.
Er der ikke fri passage for fragtmanden, kan han nægte levering af frygt for at lave skade på indbo.
Hvis vi ikke kan levere varen af pladsmæssige hensyn, tilbageholder vi fragtgebyret, ligesom der opkræves fragtgebyr for ny levering. Annulleres købet, tilbageholdes fragtgebyret i det indbetalte beløb.
Chaufføren må af sikkerhedsmæssige hensyn ikke tage sine sko af under levering. Det er dit ansvar som kunde at sikre, at gulvet er afdækket, hvis det er nødvendigt. Dette skal være sket, inden chaufføren ankommer på adressen.
Montering
Hvis du har bestilt opbæring og montering, bærer fragtmanden varen ind og monterer den i det rum, du ønsker, såfremt der er fri passage.
Bemærk venligst, at vi ikke tilbyder montering af sengerammer og væghængte sengegavle, da vi af forsikringsmæssige årsager ikke kan bore i vægge.
Bortskaffelse
Ved bortskaffelse skal varen, som skal bortskaffes, være skilt ad, så den er til at tage med for fragtfirmaet. Ved eksempelvis sengerammer skal sengerammen skilles ad, inden fragtfirmaet ankommer. Ved boxmadrasser og andre sengetyper skal benene være skruet af sengen. Generelt skal produkterne være i en form, hvor de er til at fragte ud af boligen for fragtfirmaet, uden der skal bruges tid på opdeling.
Modtagelse af defekte varer
Hvis emballagen er beskadiget ved levering eller har tydelige tegn på at være defekt, skal der på fragtbrevet kvitteres for modtagelse med forbehold for eventuelle skader på indholdet. Kvitteres for modtagelse uden indsigelse, kan man ikke senere reklamere over transportskader på varen.
Herefter kan du fremsende billeder af defekterne til kontakt@bedrenaetter.dk, hvorefter vi vil gå videre med sagen og få det løst hurtigst muligt.
Beskadigelse af indbo/bolig ved levering
Sker der ved levering skade på indbo eller bolig, skal dette noteres på fragtbrev eller følgesedlen. Opdages skaden først efter, at chaufførerne har forladt adressen, kontaktes vores kundeservice senest 24 timer efter, at levering har fundet sted. Ved henvendelse oplys venligst ordrenummer og send gerne dokumentation for skaden i form af billeder. Bedre Nætter kan ikke holdes til ansvar for skader på indbo, hvis ikke indsigelsesfristen overholdes.