Fryser om natten

< Tilbage til guides

Det er enormt irriterende at fryse om natten. Heldigvis er det et problem, der er ret nemt at løse. Hvilken løsning, der er den bedste for dig, afhænger af, hvor meget du fryser, og om du allerede har forsøgt nogle af de nedenstående råd.

Bedre Nætters seks gode råd til at undgå at fryse om natten

1. Justér temperaturen
Det nemmeste er selvfølgelig at skrue lidt op for varmen i soveværelset. Hvis du sover med en partner, der foretrækker et køligere soveværelser end dig, er det dog ikke altid en mulighed.

2. Få en varmere dyne
En varmere dyne er det næste bud. Mange sover med en helårsdyne, men der findes også vinterdyner, der er ekstra varme. De vil være et godt bud på en dyne til dig, der har det koldt om natten. For eksempel kan du få vores dyne “Svinedrengen” i en lækker, varm vinterudgave.

3. Overvej en pyjamas
Selvom det faktisk er sundest at sove uden tøj på, kan en pyjamas være løsningen, hvis du fortsat ikke kan holde varmen om natten.

4. Varmere madras
Hvis du stadig fryser med en varm dyne og pyjamas, kan topmadrassen være det næste, man kan kigge på. Topmadrasser af memory-skum har nemlig en tendens til at være varmere end f.eks. latex, så det kan være en løsning. Dog skal man huske, at den så også vil være varmere om sommeren, hvor man måske hellere vil have det køligere.

5. Luft ud på den rigtige måde
Effektiv udluftning. Når det er koldt udenfor, kan det være en dårlig idé at lufte ud i for lang tid. Sørg derfor hellere for at lave en kort og effektiv udluftning på cirka 10 minutter, inden du skal sove. Derefter kan du igen skrue op for varmen og undgå, at dit soveværelse bliver helt gennemkoldt.

6. Kølige rum er sundest
Det er som udgangspunkt sundest at sove i et forholdsvist køligt rum, så selvom man selvfølgelig ikke skal fryse om natten, er det også en dårlig vane, hvis man gerne vil have det meget varmt i soveværelset. For de fleste vil den bedste temperatur være 16-18 grader.

Stadig i tvivl?

Er du i tvivl om, hvilke produkter der er det bedste valg, hvis du fryser om natten, er du altid velkommen til at kontakte os for at få personlig rådgivning. Vi sidder klar ved både telefon, chat og mail.

Du kan ringe til Bedre Nætters sengeeksperter på telefon 7875 0077 eller sende en mail på kontakt@bedrenaetter.dk. Du kan også skrive til os i chatvinduet i nederste højre hjørne af din skærm.