Handelsbetingelser

1. Generelle oplysninger

Bedre Nætter ApS
CVR nr: 34 61 39 31

Vesterbro Torv 3, 1. sal
8000 Aarhus C

Telefon: 78 75 00 77
E-mail: kontakt@bedrenaetter.dk

2. Priser

Alle priser er i danske kroner inkl. moms og afgifter. Alle priser er dagspriser og kan ændres fra dag til dag. Køber bliver faktureret prisen gældende på bestillingsdagen. Der tages forbehold for tastefejl, udsolgte varer, samt svigtende leverancer.

2.1 Prismatch

Hvis prisen på en vare indenfor 30 dage fra købet nedsættes i forbindelse med udsalg eller anden kampagne, tilbyder vi at matche denne pris og udbetale differencen. Køber skal selv påberåbe sig prisgarantien ved at rette henvendelse til Bedre Nætter med angivelse af alle nødvendige oplysninger.

Bedre Nætter er ikke forpligtet til at oplyse om kommende prisnedsættelser, kampagner, udsalg mv.

3. Betaling

På bedrenaetter.dk kan der gebyrfrit betales med: Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard. Vi forbeholder os ret til at opkræve gebyr ved betaling ved brug af firmakort udstedt i EU og brug af kreditkort udstedt udenfor EU.

De kontooplysninger, der indtastes ved køb af varer, bliver sendt direkte til NETS i krypteret form (SSL), som det kun er dig og NETS, der kan læse. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra bedrenaetter.dk.

4. Levering

Ved samtlige køb er levering til kantsten inkluderet i prisen. Leveringstiden angives på hvert enkelt produkt, og leveringstiden varierer fra 1 dag til 7 uger.

Der tilbydes følgende yderligere leveringsmuligheder:

Levering med indbæring: DKK 299,-
Levering med indbæring og montering: DKK 599,-

Levering med indbæring, montering og bortskaffelse: DKK 1.199,-

Hvis der er valgt indbæring eller indbæring og montering, leverer fragtmanden dine varer det sted på leveringsadressen, som du har bestemt, såfremt der er fri passage.

Vi tilbyder ikke indbæring, montering og bortskaffelse på ikke-brofaste øer.

4.1 Montering

Vi tilbyder ikke montering af sengerammer og væghængte sengegavle, da vi af forsikringsmæssige årsager ikke kan bore i vægge.

4.2 Bortskaffelse

Bortskaffelse gælder udelukkende for senge og forudsætter, at sengen er skilt ad på afhentningstidspunktet.

4.3 Modtagelse af defekte varer

Hvis emballagen er beskadiget ved levering eller har tydelige tegn på at være defekt, skal der på fragtbrevet kvitteres for modtagelse med forbehold for eventuelle skader på indholdet.

4.4. Beskadigelse af indbo/bolig ved levering

Sker der ved levering skade på indbo eller bolig, skal dette noteres på fragtbrev eller følgesedlen. Opdages skaden først efter, chaufførerne har forladt adressen, kontaktes vores kundeservice senest 24 timer efter, levering har fundet sted.

4.5 Risikoen for hændelig undergang eller forringelse

På tidspunktet, hvor de bestilte varer er kommet i købers besiddelse, overgår risikoen for, at de bestilte varer går til grunde eller beskadiges på grund af hændelige forhold, til køber.

4.6 Levering til øer

På mindre øer kan der være andre leveringsbetingelser med levering til færgens vareindlevering.

5. Fortrydelsesret/returnering

5.1 100 dages fortrydelsesret/returret

Vi har fuld tilfredshedsgaranti, så du indenfor 100 dage efter du har modtaget dit produkt kan returnere og få refunderet købsbeløbet, såfremt produktet ikke lever op til dine forventninger.

Når returneringen er bestilt via vores returneringsside, afhenter vi sengen på din adresse.

Det er alene muligt at påberåbe sig den forlængede fortrydelsesret én gang. Efterfølgende køb er underlagt købelovens almindelige regler om fortrydelsesret.

5.2 Varer undtaget fra fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

1. Varer som specialfremstilles efter dine ønsker og indeholder ikke-lagerførte elementer.
2. Varer købt som beset, eksempelvis udstillingsmodeller eller varer købt i outlet butik, jf. punkt 5.4.

5.3 Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan således prøve sengen på samme måde som i vores fysiske butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt. Det betyder, at vi ved en returnering tilbageholder et beløb svarende til værdiforringelsen, og at du således kan få et beløb retur, der svarer til varens handelsmæssige værdi. Manglende originalemballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så det anbefales at returnere varen i originalemballage.

Returnering af varer skal ske på følgende måde: Ved mindre artikler anvendes returlabel, som sendes ved forespørgsel. Ved større artikler, som skal afhentes, kan returnering bestilles gennem link på hjemmesiden: https://www.bedrenaetter.dk/returnering.html

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Bemærk venligst, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

5.4 Produkter købt i outlet.

Produkter købt i outlet butikker er underlagt 30 dages returret. Åbnes varen, vil der pålægges et håndterings- og administrationsgebyr på DKK 1.500 ved returnering.

5.5 Tilbagebetaling af købsbeløbet.

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end standardlevering), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget varen på vores lager.

6. Reklamation

Du har 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Bemærk venligst, at der under bunden af enkelte sovesofaer er monteret et transportstof. Stoffets eneste funktion er at beskytte sovesofaen mod støv under transporten. Stoffet kan let gå i stykker, men da det ikke har anden praktisk funktion, betragtes en beskadigelse heraf ikke som en reklamation.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.

7. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kontakt@bedrenaetter.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Enhver tvist mellem forretningen og kunden er underlagt dansk lov.

  • 100 dages prøve100 dages prøve
  • PrisgarantiPrisgaranti
  • Levering til hoveddørGratis levering